PDA

View Full Version : Update! whada think?



Tbtim90gt
09-17-2008, 04:05 AM
Hey everyone im sure no one knows me but i have been a member for a little while now but until recently my car was put on the back burner. Well finally i am getting around to doing some project so far i have molded a 7in screen into stock stereo location, dvd player in the center console, 17in Scion Tc wheels and now working on a paint job only in primer stage.
http://img510.imageshack.us/img510/4108/paintinaq9.png
http://img510.imageshack.us/img510/6567/paintin4er4.png
http://img510.imageshack.us/img510/3461/paintin9mc3.png
http://img510.imageshack.us/img510/3039/paintin11dd8.png
http://img510.imageshack.us/img510/8808/paintin13xd6.png

Please everyone give me your opinions ideas anything. O and btw yes i have rattle canned the rest of the car so far but the paint will spray by actual automotive spray system.

extremeskillz
09-17-2008, 01:05 PM
Welcome and :worthless:

ciento44
09-17-2008, 01:06 PM
What are you doing with the exterior?

tuner4life
09-17-2008, 01:24 PM
Loks like it's coming along pretty good. What color are u painting it?

lburner
09-17-2008, 02:44 PM
he did have pic up dont know what happen to them

celicaSThelpme
09-17-2008, 08:58 PM
well what exactly are you trying to do with the car???

DD or weekend driver

you could put a CF hood on it, simple body kit, racing seats

i got a pair i could sell you if you want

also GET AN ALARM!!!!

do not forget that step or you might as well just give away your shit

Ryan
09-17-2008, 10:52 PM
why would he put a body kit on it? just do a carlos sainz front bumper, possibly vert side skirts, and maybe a carlos sainz hood...lock your doors and you dont NEED an alarm, thats just an add on..



and as far as racing seats.....why? unless you are running some major power, just get gts seats..

Tbtim90gt
09-18-2008, 02:32 AM
well thanks for the opinions yeah the car is a dd so i just do what ever i have on my mind. the alarm yeah i know i used to own a stereo shop before that i learned the hard way but luckily the way i have the dvd player and tv you cant see/notice from outside of car. The paint color im either gonna do a metalic graphite color or possibly just a jet black. As far as a body kit i prolly wont just yet. Id like to but im doing construction right now and drive through alot of soft sand and basically having a shovel on the front of my car is no good seen people get screwed by them. o yeah celicaSThelpme what type of seats and what are you askin for them.

celicaSThelpme
09-18-2008, 05:13 AM
http://procarparts.stores.yahoo.net/otunblpvcper.html

those ones but there red and black

idk what would you pay??

i just bought brand new ones since i changed my color scheme on my car so yea

but yea the alarm is a MUST lol............i had a CRX with a DVD indash and it was well hidden.

came out of work and my dvd player, 2 12 inch subs, and 2 1000w amps were all gone and they broke my door

im pretty sure if i had an alram they would have left since it was in a parking lot with lots of people

but yea what exactly do you wnat to do to the car...

if you want to make it look nice

get a CF hood.......damn they look nice haha

Frenchy
09-18-2008, 05:40 AM
cf hoods make our cars look weiiiiiiiiiird....

Get one, and be a man, PAINT IT...

It'll save you about 30 pounds...

celicaSThelpme
09-18-2008, 06:22 AM
so do you want the seats or no

Tbtim90gt
09-19-2008, 03:14 AM
i dont know about the seats because i dont think im going back with the red and black again. Also for the totall outlook in the near future of the car im kinda at a stand still because im gonna try to get it painted this weekend then im finally gonna be addressing what seems to be a unstoppable oil leak. freakin toyota. hey quick question on our a/c's whats the part thats connected directly ontop of the compressor(discharge?) because my ac doesnt work and its empty i tried refilling it and it came directly out of that. frigin weird.

Ryan
09-19-2008, 03:20 AM
ok, here is my opinion... are you running insane power?? no, so why do you need racing seats? gt-s seats would be just as bolstery and look waay better.

check your valve cover gasket and oil pan gasket

its called an orphace(spelling?) have you converted it? if so check the core and make sure its tight..it could be that the line has a crack...

Tbtim90gt
09-19-2008, 03:32 AM
only prob is i cant frigin find any gts in my local jy they normally only have st's. yeah ive known people with racing seats and they have said racing seats are no good for dds. And the oil leak i have done the entire front end (oil pump, front seal) ive also done the valve cover once. so im gonna go ahead and do the cam and valve cover. Yeah it freakin blows like a quart of oil a day its ridiculous. so what that has a plug in the very end or what because its coming directly out of that end. i had a tech vacuum it and flush it when i worked at dodge. So i just needed to refill it but he said it had a leak so when i finally got some freon tried to fill it and it came out there.

Tbtim90gt
09-19-2008, 03:58 AM
Hey updated the pics sorry about the pictures finally noticed and fixed them. will be postin more as i go

Ryan
09-19-2008, 05:14 PM
im not really sure..take pics of where its leaking

Tbtim90gt
09-21-2008, 03:03 AM
well thats the hard part basically though i can give you a visual. the entire back of the engine and bottom of front end has oil all over it not on the front so i know it isnt that. it wouldnt be so bad had it not be for the fact that it gets all over the exhaust and smokes and fumes that prolly aint healthy for me to be breathin every day lol. So idk o and here is a quick pic of finished primer and cleaned.
http://img91.imageshack.us/img91/51/cleanedupgi2.png
http://img91.imageshack.us/img91/1307/rightsideic8.png
http://img91.imageshack.us/img91/4769/wheelsai4.png

85gtsblackman
09-21-2008, 06:37 AM
sigh i need to self paint my poor truck.

its comming along nicely, if i were u id try and find some 7th gen stock seats, they look like racing seats, and 3 of the 4 bolt holes line up, or u could buy that kids red and black outto r seats in the for sale fourm

Tbtim90gt
09-21-2008, 08:11 PM
yeah i deff need new seats the stockers are nasty and comin apart. id like to find some gts but ill have to look for some 7th gens now lol. yeah the spray paintin wasnt to bad laid down alright and with a lite wet sanding it becomes VERY smooth. good luck.

Ryan
09-21-2008, 08:30 PM
7th gen seats ftw!!

Tbtim90gt
09-22-2008, 03:18 AM
well i figured i would show yall everything i was sayin in my first post so the pics are my tv , the dvd player (almani brand dvd/cd/am/fm) also it looks kinda crappy i just redid it but was to dark to take more pics. also just for everyones enjoyment a pic of me stuck in the celica pre wheel and tires at my construction site. it deffinately laid frame...
http://img440.imageshack.us/img440/7473/dvdvh9.png
http://img440.imageshack.us/img440/8513/dvd2uo1.png
http://img440.imageshack.us/img440/7626/tvrt4.png
http://img440.imageshack.us/img440/225/stuckup8.png

celicaSThelpme
09-22-2008, 05:52 PM
dude thats sick....

what did that beast cost you

Tbtim90gt
09-22-2008, 09:36 PM
the car itself or the stereo setup?

celicaSThelpme
09-23-2008, 08:32 AM
Both

lilsticcup
09-23-2008, 03:44 PM
wait im pretty lost... i guess everyone sees the pics but me lol

Tbtim90gt
09-23-2008, 10:55 PM
well the pics were fudged up but i fixed them so you should be able to see them now. lemme know if not i will see if i can fig sumthin out. and i got the car stock with no cd player speakers and stock steelies and alright tires for about...nothing lol i got a bronco for my grad present turned into my mud truck started costin too much so i traded it for this. so really i didnt pay anything for the car itself. The tv was free from a dealership i worked at, dvd player i bought of tamparacing.com for like 100 bucs sooo thats about the just of it any thing else?

lilsticcup
09-24-2008, 12:14 AM
o wow i see them now.. thats a crazy set up u got for the stereo and tv

Tbtim90gt
09-24-2008, 03:35 AM
yeah its a little dif from what ive seen and done. ive seen a few with double din dvds and all that but this is kinda sleeper look because there are no buttons on screen and the armrest closes over the dvd player. its great because i can turn the radio up down or anything else and aint gotta move at all. ive got another 7" screen but idk what to do with it i wanna put it somewhere but idk